Algemene voorwaarden

 

 

  1. PARTIJEN EN VOORWERP

 

  • Amuze-Rent: Mevrouw Nikky Van De Velde, hierna "Amuze-Rent" genoemd, met vestiging te 9520 Sint-Lievens-Houtem, Gentsestraat 5, ingeschreven in de KBO onder het nummer 0748.652.829 (tel. 0493/94.99.41 -- e-mail: info@amuze-rent.be).
  • Klant: Elke natuurlijke persoon of onderneming die een beroep doet op Amuze-Rent voor de verhuur van springkastelen en toebehoren.
  • Klant-Consument: elke natuurlijke persoon die een beroep doet op Amuze-Rent voor uitsluitend privédoeleinden.
  • Diensten: alle werkzaamheden die Amuze-Rent uitvoert, zoals onder meer, maar niet uitsluitend: levering, plaatsing en ophaling van de Goederen.
  • Goederen: alle springkastelen, blowers, keukenmateriaal, koelboxen, verwarmingstoestellen, partyboxen, meubilair en ander toebehoren die Amuze-Rent verhuurt.

 

  1. TOEPASSING

 

  • De Klant verklaart uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden (hierna: de "AV"), deze te begrijpen en aanvaarden. De AV zijn van toepassing op en maken deel uit van alle overeenkomsten met Amuze-Rent. Deze AV hebben steeds voorrang op de algemene voorwaarden van de Klant. Afwijkingen van de AV zijn enkel mogelijk na uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Amuze-Rent. Het eventueel in gebreke blijven van Amuze-Rent om uitvoering te eisen van een bepaling van de AV, impliceert geen afstand daarvan.
  • Amuze-Rent behoudt zich het recht voor om de AV op ieder moment te wijzigen voor toekomstige overeenkomsten. Voor lopende overeenkomsten kan Amuze-Rent de AV wijzigen, indien daartoe een geldige en objectieve reden bestaat (o.m. om te conformeren aan wetswijzigingen).
  • De eventuele nietigheid van een of meerdere bepalingen van deze AV heeft niet de nietigheid van de gehele overeenkomst voor gevolg. Indien een beding is aangetast met nietigheid, wordt dit vervangen door een bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij de bedoeling van de Partijen.
  • Indien een onvoorzienbare wijziging in omstandigheden de uitvoering van de Overeenkomst buitensporig bezwaarlijk maakt voor Amuze-Rent, kunnen Partijen in onderling overleg de overeenkomst herzien conform artikel 5.74 BW.

 

  1. OFFERTES EN PRIJZEN

 

  • Offertes zijn 1 maand geldig en steeds informatief. Foto's, flyers, folders en andere publiciteitsdocumenten van Amuze-Rent hebben geen bindende waarde. Amuze-Rent houdt zich het recht voor om aan haar Goederen en Diensten wijzigingen aan te brengen die nuttig geoordeeld worden voor de goede uitvoering van de overeenkomst volgens de regels van de kunst.
  • Alle prijzen zijn inclusief BTW.
  • In de huurprijs van de Goederen zijn steeds de Diensten inbegrepen tot een afstand van 20 km vanaf de vestiging van Amuze-Rent. Voor een afstand verder dan 20 km wordt een kilometervergoeding (vanaf de eerste kilometer) aangerekend van 0,5€/km.
  • Voor de huur van Goederen voor een bedrag minder dan 100 euro, wordt een voorschot gevraagd van 50%.

 

  1. RESERVATIE EN ANNULATIE

 

  • De Klant kan Goederen telefonisch, via e-mail of via de social mediakanalen van Amuze-Rent reserveren. De reservatie is pas definitief, en een overeenkomst kom pas tot stand, wanneer ze door Amuze-Rent werd bevestigd. De Klant krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging. Wanneer een voorschot wordt gevraagd is de reservatie pas definitief wanneer dit voorschot werd ontvangen.
  • Zowel de Klant als Amuze-Rent, hebben de mogelijkheid om de overeenkomst te beëindigen zonder enige vergoeding aan de andere partij, dit (enkel) in geval van overmacht of indien er slecht weer voorspeld is én op voorwaarde dat deze beëindiging uiterlijk de dag voor de levering aan de andere partij wordt gecommuniceerd. In het geval de overeenkomst wordt beëindigd voor andere redenen dan wel pas op de dag van de levering, is een vergoeding van 50% van de overeengekomen huurprijs verschuldigd.

 

  1. BETALING

 

  • Aan de Klant-onderneming wordt een factuur overgemaakt. Alle facturen zijn contant betaalbaar op de vestiging van Amuze-Rent (brengschuld) binnen de 7 kalenderdagen, behoudens andersluidende afspraken.
  • Aan de Klant-consument wordt enkel een factuur op verzoek overgemaakt. De Klant-consument dient steeds cash te betalen bij levering van de Goederen of dient per overschrijving betaald te hebben uiterlijk de dag voor de levering.
  • Bij wanbetaling is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest verschuldigd van 12% en daarenboven een forfaitaire schadevergoeding (voor onder meer achternageloop, administratieve kosten, beheer en opvolging dossier) van 10% op het nog verschuldigde bedrag in hoofdsom, met een minimum van 125,00 euro per factuur. Bij wanbetaling door Klant-Consumenten worden de interesten beperkt tot de maxima zoals opgenomen in artikel XIX.4, 1° WER en de forfaitaire schadevergoeding conform de staffel opgenomen in artikel XIX.4, 2° WER, te weten: bij een verschuldigd saldo tot 150,00 euro is dit een schadevergoeding van 20,00 euro, bij een verschuldigd saldo tussen 150,01 en 500,00 euro, is dit een schadevergoeding van 30,00 euro vermeerderd met 10% van het factuurbedrag op de schijf tussen 150,01 euro en 500,00 euro en bij openstaande bedragen van meer dan 500,01 euro is dit een schadevergoeding van 65,00 euro, vermeerderd met 5% van het factuurbedrag boven de 500,00 euro. Bij wanbetaling worden ook alle niet-vervallen facturen onmiddellijk opeisbaar.
  • Daarenboven behoudt Amuze-Rent zich het recht voor om haar verplichtingen op te schorten tot de facturen volledig zijn betaald, zonder dat hiervoor enige vergoeding verschuldigd is. Indien de Klant haar verplichtingen 8 kalenderdagen na hiertoe schriftelijk te zijn aangemaand niet naleeft, kan Amuze-Rent de Overeenkomst als ontbonden beschouwen lastens de Klant.
  • Alle facturen en geleverde Goederen worden geacht te zijn aanvaard, wanneer zij niet binnen de 2  kalenderdagen na ontvangst door de Klant per aangetekende post worden geprotesteerd.

 

  1. WAARBORG

 

  • Voor de huur van springkastelen dient de Klant een waarborg van 100 euro te betalen per springkasteel. Deze waarborg dient uiterlijk bij levering van de springkastelen te worden betaald.
  • Deze waarborg wordt bij ophaling terugbetaald aan de Klant, op voorwaarde dat de springkastelen en /of hun toebehoren zich nog steeds bevinden in dezelfde staat als bij levering.
  • In geval van de Combo Shooting Jungle, dient de Klant alle 100 ballen intact terug te geven. Per beschadigde bal wordt er 1 euro van de waarborg ingehouden.

 

  1. LEVERING EN SCHADE AAN DE GOEDEREN

 

  • Op het ogenblik waarop Amuze-Rent de Goederen levert, dient de Klant een werkbon te ondertekenen waarin de levering van de Goederen wordt bevestigd. De AV maken deel uit van deze werkbon zodat het ondertekenen van de werkbon ook een aanvaarding van de AV betekent.
  • Bij de levering worden al de Goederen samen met de Klant op schade gecontroleerd en desgevallend vermeld op de werkbon.
  • Indien er tijdens de huurperiode schade aan de Goederen ontstaat, dan dient de Klant dit onmiddellijk te melden aan Amuze-Rent.
  • De Klant is volledig aansprakelijk voor alle schade die tijdens de huurperiode is veroorzaakt aan de Goederen. De Klant zal in het bijzonder de kosten voor herstelling van de Goederen vergoeden. Herstellingen gebeuren steeds door een door Amuze-Rent gekozen onderneming; de Klant heeft hierin geen inspraak.
  • In geval van diefstal en/of verlies van Goederen, is de Klant bovenop de overeengekomen huurprijs ook  de nieuw aankoopwaarde van deze Goederen verschuldigd.

 

  1. VOORZIENINGEN BIJ LEVERING

 

  • De Klant dient er voor te zorgen dat de locatie toegankelijk is en bereikbaar voor vrachtwagens, alsook te voorzien in een vrije zone van twee meter over de volledige lengte van de op te stellen springkastelen.
  • De Klant zorgt er voor dat de oprit vrij is en dat er een parkeerplaats voor een vrachtwagen voorzien wordt 30 minuten voor het afgesproken leverings- of ophalingsuur.
  • Indien de Klant niet aanwezig is op het afgesproken leverings- of afhalingsuur, is Amuze-rent gerechtigd om een bijkomende vergoeding van 25,00 euro te vragen.
  • Als op het leveringsadres trappen, beperkte doorgang (minder dan 1m) of andere obstakels zijn, moet de Klant Amuze-Rent hiervan voorafgaandelijk in kennis stellen. Amuze-Rent is niet verantwoordelijk voor eventuele schade (trappen, muren, deur, inboedel...) indien er geen of onvoldoende vrije doorgang is bij de plaatsing.
  • Een springkasteel weegt 100 tot 200kg. Amuze-Rent vraagt dan ook dat er altijd minstens één volwassene aanwezig is tijdens het laden en plaatsen van het springkasteel.
  • De Klant voorziet in een stopcontact van 220V (minimaal 16A) binnen de 30m van de plaats waar het springkasteel opgesteld dient te worden.
  • De Klant zorgt ervoor dat de ondergrond vlak is, vrij van scherpe of puntige voorwerpen en, in geval van een grasveld, dat het gras kortgereden is (maximaal 5 cm hoogte). Plaatsing op zand is niet toegestaan. Bij plaatsing op kiezels of grind dient de Klant voorafgaand aan de levering de volledige oppervlakte van het springkasteel te bedekken met oude lakens of dekens, waarop Amuze-Rent vervolgens het grondzeil kan leggen. De Klant neemt alle nodige maatregelen om te voorkomen dat steentjes in het springkasteel terechtkomen. Bij plaatsing op kiezels, grind of braakliggende grond dient de blower op een verharde ondergrond of op karton te worden geplaatst om te voorkomen dat vreemde materialen worden aangezogen.
  • De Klant zorgt er voor dat  er geen huisdieren loslopen over het volledige traject tot de plaats waar het springkasteel komt te staan. Uitwerpselen van huisdieren dienen verwijderd te worden over het volledige traject en de plaats waar het springkasteel komt te staan.

 

  1. GEBRUIK VAN DE SPRINGKASTELEN DOOR DE KLANT

 

  • De Klant waakt er over dat het maximum aantal toegelaten kinderen dat tegelijk op het springkasteel mag springen niet overschreden wordt.
  • Kinderen op het springkasteel dienen ten aller tijde onder het toezicht van een volwassene te staan.
  • Amuze-Rent kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor gebeurlijke ongevallen tijdens het gebruik van het springkasteel.
  • Tijdens het gebruik van het springkasteel dient er rondom een vrije ruimte van minstens 1m te zijn.
  • De toevoerbuis van de motor van het springkasteel moet steeds gestrekt zijn (dit voorkomt verbranding van de motor).
  • Het is verboden om:
    • het springkasteel te betreden met schoenen, juwelen of andere puntige voorwerpen
    • voedsel, drank of kauwgom te nuttigen in het kasteel
    • de buitenwanden te beklimmen en op de muren te kruipen
    • het springkasteel op te blazen of af te laten wanneer er personen in aanwezig zijn
    • te springen op het voorste gedeelte, dit dient enkel als opstap
    • met zand of modder in het kasteel te spelen
    • de blower(s) af te dekken
    • het springkasteel na opbouw nog te verplaatsen en dit tijdens de gehele duur van de huurperiode
  • Bij stroomuitval of drukverlies dient het kasteel eerst te worden ontruimd. De Klant dient te wachten tot de motor van de blazer(s) volledig tot stilstand is gekomen, alvorens deze opnieuw op te starten.
  • Bij een huurperiode van één dag, dient het kasteel permanent opgeblazen te blijven tot Amuze-Rent het komt ophalen. Bij een huurperiode van meer dan één dag, dienen (voor bewaring 's nachts) volgende maatregelen door de Klant te worden genomen:
    • het eventuele regenwater laten aflopen alvorens het springkasteel af te laten
    • torens en muren naar binnen plooien
    • blowers en verlengsnoeren binnen zetten, buiten het bereik van kinderen
  • Indien het begint te regenen, dient de Klant het springkasteel opgeblazen te laten. Blowers en verlengsnoeren dienen steeds uit de regen te worden gezet.
  • Bij windkracht hoger dan 4 Beaufort dient de Klant het springkasteel onmiddellijk af te laten en buiten gebruik te stellen omwille van de veiligheid. Bij regenweer of onweer dient de Klant het eventuele regenwater te laten aflopen, het kasteel af te laten, de torens en muren naar binnen te plooien en het door Amuze-Rent meegeleverde afdekzeil over het springkasteel te plaatsen ter bescherming. Na afloop van de regenbui dient het springkasteel meteen weer te worden opgeblazen zodat eventueel achtergebleven water kan weglopen. Bij overnachting dient de Klant dezelfde maatregelen te nemen, met name het volledig afdekken van het afgelaten springkasteel met het meegeleverde afdekzeil.

 

  1. AANSPRAKELIJKHEID

 

  • De verbintenissen van Amuze-Rent zijn inspanningsverbintenissen, behoudens wanneer dwingende wetgeving dit niet toelaat.
  • Elke tekortkoming van Amuze-Rent wordt enkel in natura hersteld, dit wil zeggen door herstelling of vervanging. Daarenboven kan Amuze-Rent enkel contractueel worden aangesproken, met uitsluiting van buitencontractuele vorderingen.
  • De aansprakelijkheid van Amuze-Rent is in ieder geval beperkt tot geleden voorzienbare, rechtstreekse en persoonlijke schade, met uitsluiting van alle gevolgschade. Onder gevolgschade wordt onder meer, maar niet uitsluitend begrepen: winstderving of verlies van inkomsten, commerciële verliezen, toename van kosten, verlies van klanten en schade aan elektronische toestellen.
  • De aansprakelijkheid van Amuze-Rent, ongeacht de juridische grondslag en hoe de schade is veroorzaakt, is daarenboven beperkt tot de waarde van de Overeenkomst (exclusief kosten en BTW) dan wel tot bedragen en dekkingen die zijn opgenomen in de aansprakelijkheidsverzekering door Amuze-Rent afgesloten, in het bijzonder tot de werkelijke tussenkomst van de verzekeraar. Deze vergoeding wordt door Partijen aanvaard als volledige en finale schadevergoeding zonder mogelijkheid tot bijkomende aanspraken.
  • Elke eventueel aansprakelijkheid voor tekortkomingen, vervalt indien de richtlijnen van Amuze-Rent niet werden opgevolgd of indien de Klant de normale bestemming van de Goederen heeft gewijzigd.
  • De Klant vrijwaart Amuze-Rent ten allen tijde voor alle vorderingen en aanspraken die voortvloeien uit of verband houden met het gebruik van de springkastelen, inclusief maar niet beperkt tot vorderingen van derden, zoals schade aan personen of goederen, ongeacht de grondslag van deze vorderingen.
  • De hierboven beschreven aansprakelijkheidsbeperkingen zijn maximaal van toepassing in de mate dat zij geen betrekking hebben op opzet of grove fout van Amuze-Rent en/of haar aangestelden of lasthebbers of ingeval dwingende (inter)nationale wet- of regelgeving, onder meer artikel 5.98 BW, dergelijke beperkingen niet toestaat.

 

 

  1. OVERMACHT IN HOOFDE VAN AMUZE-RENT

 

  • Indien Amuze-Rent de Overeenkomst tijdelijk of definitief niet kan uitvoeren wegens overmacht, heeft Amuze-Rent het recht de Overeenkomst tijdelijk op te schorten respectievelijk te beëindigen zonder enige verdere schadeloosstelling aan de Klant.
  • Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle van Amuze-Rent die de nakoming van diens verbintenissen geheel of gedeeltelijk verhindert. Het gaat onder meer, doch niet uitsluitend om: stakingen en/of lock-out, brand, transportproblemen, mobilisatieblokkade, bedrijfsstoringen, storingen, vertragingen door toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, pannes van nutsvoorzieningen en werktuigen, reis- en/of verplaatsingsrestricties- en/of verboden van overheidswege, extreme weersomstandigheden zoals hevige wind, regen of onweer, epidemieën en pandemieën, en hulp- of grondstoftekorten.

 

  1. HERROEPINGSRECHT VOOR DE KLANT-CONSUMENT VOOR OVEREENKOMSTEN OP AFSTAND

 

  • Ingeval de Overeenkomst wordt gesloten met een Klant-Consument op afstand (artikel VI.45 WER) beschikt de Klant-Consument over een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen vanaf de dag na het sluiten van de Overeenkomst ingeval van de levering van Diensten. De Klant-Consument informeert Amuze-Rent door het modelformulier herroeping (https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf) ingevuld te bezorgen aan Amuze-Rent.
  • De Klant-Consument gaat akkoord dat indien de Diensten al worden uitgevoerd gedurende de herroepingstermijn bij een herroeping de Klant-Consument gehouden blijft om de reeds uitgevoerde prestaties te vergoeden. De Klant-Consument erkent daarenboven zijn herroepingsrecht te verliezen na volledige uitvoering van de Overeenkomst, mits de uitvoering van de Diensten is begonnen met zijn uitdrukkelijke toestemming (art. VI.53, 1° WER).

 

  1. GEGEVENSBESCHERMING

 

  • Amuze-Rent verwerkt de persoonsgegevens van de Klant in overeenstemming met de Algemene Verwerking Persoonsgegevens en het gegevensbeschermingsbeleid van Amuze-Rent waarvan de Klant bevestigt kennis te hebben genomen.
  • De Klant geeft de uitdrukkelijke toestemming aan Amuze-Rent om beeldmateriaal te maken van de geleverde en geplaatste springkastelen (zonder mensen) voor reclame of promotiedoeleinden.

 

  1. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

 

  • Alle geschillen met betrekking tot de geldigheid en de uitvoering van de Overeenkomst tussen Partijen worden beheerst door het Belgisch recht.
  • Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst worden uitsluitend berecht door de rechtbanken met afdelingszetel in het arrondissement waar Amuze-Rent gevestigd is.